ThePostOnline

Niet verder vertellen

22-02-2011 14:00

De modebewuste man heeft z’n mond vol over exclusieve mannenboutiques in grote steden en eventueel over de herenafdeling van Bijenkorf of de collectie van Men at Work, bijvoorbeeld. Prima, hoor. Je kunt er fijne broeken, parka’s, schoenen, sokken en meer van dat soort lijfzaken kopen. Maar… de portemonnee gaat er regelmatig van huilen. Kan het dan goedkoper? Tuurlijk, maar om nu in een slechtzittende Edwin-spijkerbroek rond te lopen of schoenen te dragen die weliswaar geen drol kosten, maar ook zo kapot zijn en bovendien spuuglelijk… Not an option.

Mijn gouden tip is bereikbaarder en dichterbij dan u denkt. Roffel de trom, blaas de trompet: De V&D te Utrecht. U weet wel, dat grote blok warenhuis net voordat u het Winkelhart van Nederland verlaat. Dat pand waar men toch vooral inloopt om per direct via de roltrap naar de vierde verdieping te reizen. Want daar bevindt zich de kaskraker van V&D: La Place.

Thuiskomgevoel
Op deze plek, op dit moment, wil ik u aansporen om twee verdiepingen eerder de roltrap te verlaten en de afdeling Herenmode ‘binnen’ te stappen. Ik zal hier niet zeggen dat dat voelt als ‘thuiskomen’ voor de modebewuste man. Tenzij u een Walk In Closet bezit. Maar, dit is een gouden tip, dus de gemiddelde modeman zal zich niet vervelend voelen.

Is het alles goud wat er blinkt, daar? Nee, zeker niet. De juiste, betaalbare en modieuze aanvulling op uw garderobe kan op deze plek echter prima gevonden worden. Kom op, mannen, duw dat snobberige of ronduit bruut-sceptische gevoel weg. Dat herkenbare gevoel dat het volgende zegt: “Kan er iets goeds komen van de modeafdeling van V&D?” Mijn tegenwoordige antwoord: “Zeker en vast” Terwijl de V&D en de term actuele, toffe mode in het verleden (en het heden; al verandert dat na dit stuk) niet bepaald in een-en-dezelfde zin thuishoorden.

Modieuze liflafjes
Tuurlijk, u laat de modieuze ‘livlafjes’ van huismerk LIV li(v)nks liggen, maar dan gaat er verder wel een wereld(je) voor u open. De ook als twintiger en dertiger goed te dragen jongerenbasics van Jack & Jones bijvoorbeeld, de niet te onderschatten t-shirts-met-print van denim dudes Lee, de tussen ordi en classy balancerende items van Pepe Jeans en de uitbundige je-moet-het-wel-aandurven lijn van Desigual. Onder andere gedragen door @echtejand heb ik me laten vertellen. Voorradig en betaalbaar. Dan het drietrapje van Benneton, Esprit en Mexx. Niet allemaal even avontuurlijk, maar als de modieuze man eerlijk is, valt daar best wat te halen. En te combineren.

Hou je van surf of fake je graag dat je een beach boy bent in lawaaikleuren dan bieden rekken vol Protest en O’Neill soelaas. En als je een trainingsjackie met drie strepen of een poema erop in de kast wil hebben voor gelegenheden: beide ruimschoots aanwezig. Zo, ik hoef mijn betoog niet eens meer verder op te bouwen. Niet te melden dat er ook nog de nodige geinige en zelfs lichtelijk gedurfde paren schoenen van uitermate onbekende merken te vinden zijn. Voordeel: stukken exclusiever dan die Diesel- en Floris-schoentjes of dat wat je bij Sacha of Invito wegtrekt. En voor veel minder geld.

Platinatips
Tot slot mijn platinatips. Hiervoor aanvaard ik niets minder dan nederige dankbaarheid, mede-mode-mannen. Ten eerste de mannenlijn van bekend damesmerk MANGO: Homini Emirito. Onwijs mooie truien, vesten, trenchcoast en broeken van kwaliteit. En voor een prijs waar je slechts 1 truitje met een vlekje (excuus, een polospelertje te paard) voor koopt, schaf je meerdere topitems aan. Doen! Mijn tweede tip vloeit voort uit het feit dat ik uberhaupt dit stukje tik. Niemand lijkt zijn weg te vinden naar deze modezone in het hart van 030. Met als gevolg dat je in de talrijke SALE-periodes helemaal voor dumpprijzen de tofste dingen koopt.

Een verzoek dus: niet verder vertellen. Zelf van profiteren en enkele items voor mij overlaten. Hebben we een deal?